Tuesday, November 30, 2010

WEDDING SERIYUS...

h0la h0la h0la......
kwn2 berjupe sekali lg kte di hari ini...hihihi...
emm hari ni br de m00d sket dya nk update entry nih..setelah hari2 weekend ku sungguh full...
huhu...dya br balik dari j0h0r sbnr..aritu weekend alm0st time at j0h0r..bc0z menghadirkan diri dya nih ke wedding membe dya mase dya p0li dl..sbb pe title entry ni wedding seriyus..sbb pengantin prmpuan nye namenye seri n pengantin lakinye namenye yusri..s0 jd la seriyus kih3...

dya wif seri <pengantin perempuan>..same hijau gitu ikot tema hehe

actually d0wang nih mmg kapel mse dya stdy kt p0li pd dlu..time diploma..due2 satu klas ngn dya n yg laki nye wakil klas n gurlnye pen0long kpd wakil klas..hihihi s0 sweet kan...rupenye2 j0d0h d0wang dkat je satu klasss...yg ser0n0knye kitrg lah classmate d0wang nih...sbb mase ni la leh wat reuni0n jupe rmai2...hhihihi s0n0k cgt...

dya gerak awal dlu g segamat hari jumaat ptg dah pegi dah..sbb mengenangkan sabtu tu nnti dya kne jd photographer mase nikah d0wang...s0 bestla dr awal dkat sne dgn beberape geng mmg bercerite abis2..hehe
mase ari sbtu...time die nikah ade perkare tacing berlaku..kih33..kwn2 nk tawu x pe die???hehehe...

d0wg nikah kt masjid s0 after pengantin laki dah selesai akad nikah tu..wahh smue lega la da lpas..haa pastu time sarung cincin plak kan...then laki tu akan bace lafaz taklik kot xsilap dya...haaa mase tu sedeeeyyy sgttt..hihih...dya yg jd photograper nih tgh2 syok snap pic..dgr pengantin p0mpuan bace lafaz tu smbil nangis dgn family die..wahh tibe2 airmata dya p0n berguguran kih3..klaka jek...xtau cmne mse tu mmg tacing sgt...tp mmg sedeyla kan yela mak ayah dah serahkan segala tggjwb dowg kpd laki tu...s0 hrp suami die leh jage isteri die dgn baek smpai akhir hayat die...wahhhh...

outdoor : gmba ni dya amik after dowg nikah..huhu..tantik x kwn2??
ade gaye photographer x cik dya??hehe

mase tu dya p0n terpikir laa..ini baru kwn dya kawin dya p0n ikot skali nangis...mase die nikah nanti haadd0iii cmne la ek...mesti tacing jgakk..huhuhu...tp akan tibe mase nye jugakk kan kawn2...

s0 ahad tu brla smue classmate dtg mase hari persandingan d0wg..huhu mase ni hiruk pikuk ktrg keje an umah si pengntin tuh..hahaa yg plg xtahan mase bergambr....masing2 xberubah p0n time kt p0li dlu..mmg gile gmbar k0tt...hahaaha..pantang je ade kamera kiri kanan..mesti p0siinggg..xksahla laki ke pompuan sme je...hahhaa...k0rangg mmg sp0rtinggggg...dyaa sukeee sgttt..xde kawn yg bestt lgg mcm korang smueee....huhu..kenangan dkas1 kat p0li pd dl..sntiase dlm kotak pikiran nih....xpnah p0n lupe...kal0 boleh diulang mase...dya nak je balik ke zaman tuh..sgt2 happyyyy....hihihii

tp skang smue dah brubah kan..yelah msg2 da ade haluan hidup msg2 yg dah berumah tgganye..yg dah berkerjaya nye...h0pe 0ne day..dya p0n akan smpai ke mase tu jgak...tp yg penting relationship kite xkan putus smpai bile2....luv u guys...hhik333...

ni la classmate dya mse p0li pd dl...yg gile cam..hehe


see...haa gile bergambar kan ktrg...huhu..dimne2 shaje okeh..hehe


ehh ade lg,...hihi..xkshla anyway korg mmg best..sntiase di hati dya..luv u all hihi

haaa nak pesann..time wedding dya..korang kne dtg jgak taw..wat hiruk pikuk kt umah hahaha sgtt sp0rting snapping picture..kih33...tgk kwn2 teringin jgak hahah gatai na...insyaallah..kte merancang Allah yg tentukan....s0 h0pe 0ne day..it will became true...

luvly ubbayy...
mari bersediaaaaa.....kih3 =)


daaa



Saturday, November 27, 2010

0le2 dari LANGKAWI...

hal0 kwn2..
yuhu s0wy x mengupdate bl0g due tige ari nih hihi..
almaklumla bz sket dya ke sana ke sini kih2..

hehe nak di cite kan..dya happy sgt sbb...sbb...sbb..hihi dya dpt 0le2 dr Langkawi..ade 0rg tu kasi..hihihi suke..suke.. sukee..hehe..

0ppss sape yg kasi 0le2 tuh ek??erkkk..hehehe..
aritu mr UbbAY dya nih g Langkawi..ade trip 0pis die katenye..haammbooii ser0n0kk sakan la die kan..
g jalan2 kt Langkawi..jeles dya nih xpat nk ik0t die..hihhihi...tp xpela kan kasi can die g ngn kwn2 0pis die..
tige ari mr UbbAY g sne..ahad br die balik..yela isnin nak keje an hehe...

s0 kt sne die dah msg2 dah..kate beli s0mething tuk dya..tp xm0 gtau..hihihi suke tawww suprise2 cm gitu..kih22..then ari selase pas die balik die free..die dtg la jupe dya kt umah nk bg 0le2 kate nye..hehe..dya p0n pe lg..kemain girang la kan hikhik....



haa ni la mr uBBay n dya..ktrg g mam A&W mse ni....

kwn2 nak tawu x pe die beli tuk dya???hak2 malu ar <ngade2 je an> heheh....
alaaa even bese2 je tp xsgke byak gak die beli tuk dya die nih hik..
0p c0z la first yg ade die beli kt langkawi tu c0klat kan..sbb dya mmg mtk kt die belikan coklat yg besh kt sne..huhu lgpon dya nih mmg suke mkn coklat kih2..

mr ubbay belikan dya c0klat...kain sutera....kain batik...sabun gamat...huhuhu byak gak an...
tp yg paling dya suke ade s0mething die kasi...hehehe die kasi piring ade gmba die..hahaha..
katenye suh dya simpan kalo rindu leh ngok huhhuhu...iye2 je an...pastu die ckp wat pe die nk simpn gmba die sndri an..hahahaha ade ke cm gitu.....tp pape p0n dya mmg happy n suke sgtla..hhahaa
thankzzz mr ubbay...nnti g jln2 lg..beli lg ye..hehee...
 xbesh kalo xde gmba nk ngok an..nnti dya sempt dya upload gmba die k...
s0 tunggggguuu.....


daaa

yg wrne kuning tu kain sutera utk dya...
yg kain batik nih dya kasi ibu dya....<sukee ibu>hehe 


haa ni la piring yg dya ckp de gmba mr ubbay ni...<paling dya suke>hehe
 

Tuesday, November 23, 2010

BAHAYA KURANG AIR DALAM BADAN

 Hai kwn2...arini dya nk k0ngsi sket inf0 yg baru dya bace dlm majalah REMAJA.... keluaran yg baru ini..sperti c0ver page di bawah ni ye kawn2 hehe...


ade gambar Fida, Alif n Heliza as model tuk c0ver page..cte pasal perngorbanan downg..almaklumlah kan raya k0rban aritu hehe...aikkk tp kt sini dya bukan nak cte pasai d0wg..but nk share sket dgn kwn2...
sedikit inf0 pasal "BAHAYA KURANG AIR DALAM BADAN"..


dya p0n nak share inf0 ni memandangka dya p0n xsihat sgt kebelakangan ni....dya jupe d0c..d0c slalu ckp dya kurang air dlm badan...s0 mcm2 penyakit leh dtg...s0 kwn2 mari kite check it out ape bahaya nye kal0 kurang air dalam badan :

Tubuh manusia memerlukan air untuk mengekalkan darah dan cecair lain secukupnya bagi membolehkannya berfungsi dgn smpurna. Disamping cecair badan, tubuh juga memerlukan bahan elektrolit, yg terdiri drpd garam yg lazimnya  trdpt dlm darah, cecair tubuh yg lain dan sel2. Dehidrasi mmerupakan kehilangan air dan garam drpd badan. Ia juga boleh dimaksudkan sbg kek0ntangan. Bdn kamu boleh kehilangan cecair melalui pelbagai cara. Antaranya ialah ketika membuang air kecil, semasa muntah atau mengalami cirit birit, ketika berpeluh dan melaui paru2 ketika bernafas. Jika bdn kehilangan sejumlah besar cecair serta garam da tidak digantikan dgn segera seperti meminum air bdn akan kekeringan atau kekontangan. Jika berterusan ia boleh membuatkan :
1) tekanan darah rendah
2) pengsan
3) pengecutan otot yg teruk dibhgian kaki,lengan,perut dan blkg bdn
4) sawan
5) mata cengkung dan kering
6)kulit hilang keanjalannya dan kelihatan berkedut
7) pernafasan cepat serta dalam...

haaa tu die sket inf0 dr majalah REMAJA nih...u0llsss dah bace kan....ishhh bahayekan kl0 kurang air dlm bdan..pt0tla d0c yg dya jupe tuh bising sgt..n pt0tla jgak tekanan darah dya slalu rendah...n sush nk bernafas...eiii tak0ttnyee...pasni insaf da..heheh... dya kne byak minum air k0s0ng tuk buatkan bdn lebih sihat dan xdela mcm2 penyakit nih dtg kan..kwn2 p0n same taw..kne sihat2 jugak...kal0 nk sihat kne byak minum air k0s0ng taw..

sekian inf0 dr dya...


p/s : kwn2 sihat2 slalu ye.. =)


Sunday, November 21, 2010

SICK @SAKIT

dya sakit cikgu....sangat sakit...haadd00ii..arini dya terbaring je kt umah.....
 sbb sakit mcm2 sakit ade arini...

SAKIT PER0T SGT...

+

PENING KEPALA

+




BADAN PANAS JE..a.k.a DEMAM

adeii...t0l0n2 dya...kal0 sakit...kene jupe d0c..kene makan ubat kan..
s0 dya p0n makan je panadol activfast nie nk tahan sakit..
jupe d0c bl0m lg...es0k kal0 tr0k lg dya kene g jupe d0c jugak ni.....
kwn2 p0n ade yg xsihat ke mcm dya??...
kal0 xsihat jugak pegi jupe d0c k...
jgn lupe makan ubat



p/s : nasihat dr KEMENTERIAN KESIHATAN

AMALKAN HIDUP YG SIHAT...
SEGERALAH KE KLINIK KESIHATAN YG BERDEKATAN...









NOTES ~~ DIARI HATI ~~

hAi kwn2...arini dya nk share sket...notes DIARI HATI dlm bl0g dhiyakira nih....
n0tes ni dya dpt dari facebook kwn2 dya....
dya suke bace ayat dlm notes DIARI HATI sbb ayat2 die kdg2 bg kte semangat dan membuatkan kita sedar utk terima hakikat...
s0 kwn2 yg berminat nk bace n share...
dya mengalu2kannye..silaa...silaaaa...laayaann.... =)


Kenapa kita menutup mata ketika kita tidur?
Ketika kita menangis? Ketika kita membayangkan?
Ketika kita berciuman?
Ini karena hal terindah di dunia TIDAK TERLIHAT...
Kita semua agak aneh... dan hidup sendiri juga agak aneh...
Dan ketika kita menemukan seseorang
yang keunikannya SEJALAN dengan kita..
Kita bergabung dengannya dan jatuh ke
dalam suatu keanehan serupa yang dinamakan
CINTA..

Ada hal2 yang tidak ingin kita lepaskan..
Orang2 yang tidak ingin kita tinggalkan...
Tapi ingatlah...
melepaskan BUKAN akhir dari dunia,
melainkan awal suatu kehidupan baru..
Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis,
mereka yang tersakiti, mereka yang telah mencari...
dan mereka yang telah mencoba..
Karena MEREKALAH yang bisa menghargai
betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka.



CINTA yang AGUNG?
Adalah ketika kamu menitikkan air mata dan MASIH peduli terhadapnya..
Adalah ketika dia tidak mempedulikanmu
dan kamu MASIH menunggunya dengan setia.. Adalah ketika dia mulai mencintai orang lain
dan kamu MASIH bisa tersenyum
sambil berkata: "Aku turut berbahagia untukmu"
Apabila cinta tidak berhasil...
BEBASKAN dirimu... Biarkan hatimu kembali melebarkan
sayapnya dan terbang ke alam
bebas LAGI..

Ingatlah...bahwa kamu mungkin menemukan cinta dan
kehilangannya..



Ingatlah...bahwa kamu mungkin menemukan cinta dan kehilangannya..
Tapi..ketika cinta itu mati.. kamu TIDAK perlu mati
bersamanya...
Orang terkuat BUKAN mereka yang selalu menang..
MELAINKAN mereka yang tetap
tegar ketika mereka jatuh.
Entah bagaimana...dalam perjalanan kehidupan,
kamu belajar tentang dirimu sendiri..
dan menyadari bahwa penyesalan tidak seharusnya ada.
HANYALAH penghargaan abadi atas pilihan2 kehidupan
yang telah kau buat.


TEMAN SEJATI...Mengerti ketika kamu berkata 'Aku lupa..' Menunggu selamanya ketika kamu berkata'Tunggu sebentar'
Tetap tinggal ketika kamu berkata: "Tinggalkan aku sendiri"
Membuka pintu meski kamu BELUM mengetuk dan berkata: "Bolehkah saya masuk?"


MENCINTAI...
BUKANlah bagaimana kamu melupakan..melainkan bagaimana kamu MEMAAFKAN.. BUKANlah bagaimana kamu mendengarkan.. melainkan bagaimana kamu
MENGERTI..
 BUKANlah apa yang kamu lihat..melainkan apa yang kamu RASAKAN..
BUKANlah bagaimana kamu melepaskan..melainkan bagaimana kamu
BERTAHAN..
Lebih berbahaya mencucurkan air mata dalam hati... dibandingkan menangis tersedu2..
Air mata yang keluar dapat dihapus.. sementara air mata yang tersembunyi menggoreskan luka yang tidak akan pernah hilang..


Dalam urusan cinta, kita SANGAT JARANG menang..
Tapi ketika CINTA itu TULUS, meskipun kalah,
kamu TETAP MENANG hanya karena kamu berbahagia dapat mencintai seseorang..
LEBIH dari kamu mencintai dirimu sendiri..
Akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang.
BUKAN karena orang itu berhenti mencintai kita,
MELAINKAN karena kita menyadari bahwa orang itu akan lebih berbahagia apabila
kita melepaskannya.


Apabila kamu benar2 mencintai seseorang, jangan lepaskan dia..
jangan percaya bahwa melepaskan SELALU berarti kamu benar2 mencintai MELAINKAN
BERJUANGLAH demi cintamu.
Itulah CINTA SEJATI.


Lebih baik menunggu orang yang kamu inginkan
DARIPADA berjalan bersama orang 'yang tersedia'
Lebih baik menunggu orang yang kamucintai
DARIPADA orang yang berada disekelilingmu
Lebih baik menunggu orang yang tepat karena hidup ini terlalu singkat untuk
dibuang hanya dengan 'seseorang'
Kadang kala, orang yang kamu cintai adalah orang
yang PALING menyakiti hatimu dan kadang kala,
teman yang membawamu ke dalam pelukannya dan menangis bersamamu adalah cinta
yang tidak kamu sadari.


luv..ubbay =)








Friday, November 19, 2010

DRIVER a.k.a PA

Hal0 dude...huhu..

Teka?? Teka?? dya skang kt ner???ngeh3...
cpat2 jawb2...kal0 bt0l nnti dya kasi 20 sen..g beli cekelim eh..hahah
eh eh ade yg jwab bt0l lah..spe tuh?? cam tawu2 je dya kat UPM skang..mne taw nih...pndai2 meh dya kasi 20 sen hik3.....

hehe tp memg bt0l p0n skang dya dalm "meeting r00m" fakulti sains s0sial UPM nih..mesti heran kan dya wat pe kt sini...padahal dya bukan student UPM p0n..dya student Uitm okeh.."Uitm di Hatiku" ...hahaha..
haa tu la nak cte ni nape dya kt sini skang...sebb arini dya jd driver merangkap PA <personal assistant> my l0vely dad..en khaidir jamal..hehe...

haa ni la tmpt nye..

yelah ayah dya kan xsihat sgt..masih demam tr0k lg ni..risau tgok die..tp die kne gak g keje arini..s0 dya teman la ayah g meeting kt sini..cian tgok die..then takot plak die drive keta s0wang2 mase2 die demam nih bahaye je kan...

s0 dr pg2 td dya bangun..g anta keta dya servis dlu kt pr0t0n then baru jemput ayah dya bwak g UPM..fuhh byak tmpt dya pegi kan dlm satu mase hehe...sib baekla dya nih mmg suke driving..so its ok la nk drive ke mane2 p0n..

da sampai UPM nih msuk2 meeting room nih..ade rmai plak Profess0r n dr skali meeting ngn ayah dya...s0 dya dgn wat segan xsegan nyee masuk je meeting r00mm ni..d0wg kasi bekpes taw..baik2 kan pr0f n Dr UPM nih..hehe..s0 bile d0wang g0 0n ngn meeting dowang...dya p0n wat2 sibuk la 0n9 ng0k2 bl0g ni ngeh3...

s0 n0w da abis meeting da....dya nk bawk ayah dya balik plak..nnti ptg nk amik keta plak..
nnti dya updated lg yee...

daaa




dr org yg pape ckp ntah ::


Wednesday, November 17, 2010

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA

Salam kwn2..
   Rasenye da lame dya xp0st pape dlm bl0g nih...bukan xm0 p0st cume dya masih blaja2 cmne nk updated kan bl0g nih..adeii rasenye banyak yg perlu blja lg nih...but anyway its 0k arini ade m00d sket nk p0st kt bl0g dhiyakira ni..hehee...

SePerti mengikut tajuk di atas..hehe of c0z la hari ni hari raya...dya nk ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kpd smue kawn2....h0pe smue happy menyambut raya bersme insan2 tersyg okeh...
dya p0n hari ni sambut raya bersama ngn family tersayang...tp xsame cam raya2 yg lepas sbb ayah,ibu termasuk dya sendiri xsihat sangat...ayah demam panas cian ay0h...s0 ktrg satu family duk raye di rumah je arini...xpegi p0n raye rumah nenek dkt nilai..cian la nenek dya an..mesti tertunggu2 je anak cucu pulang ye...
<s0wy ye nenek ktrg xdtg umah nenek arini sbb ayah sakit..nnti es0k ayah dah sihat sket ktrg singgah tau...nenek xmau cedey2 ye...>

Even msg2 dlm family ni xsihat sgt..ktrg stay jugak masak masakan yg sh0dap2 di pg raye nih..heheh mcm besela rendang..ketupat..lemang...sot0 smue nye ade..s0 hari ni p0n asik hujan je..jadi nafsu untuk makan p0n menjadi2 hik2...makan jgn xmkn hehe...tp contr0l2 gak xmo mem0k huhuhu....anyway happy2 jgak di hari raya adil adha arini...uollss cmne plak??mesti haappyy2 jgakk kan..kan...
kal0 happy ade guddd la cmtu hehe...

Bercakap-cakap pasal raya aidiladha ni sbnrnya..byak jugak name bg hari raya ni kan...ade 0rg panggil raya haji...ade yg pgil raya k0rban..

ape sbb pgil raya haji??
= sbb mase ni ramai org naik haji..hehehe...

ape sbb pgil raye k0rban??
= sbb lembu,kambing,kerbau terk0rban mase ni..hehehe

ape sbb pgil aidiladha???
= adakah ade kne mengena ngn aidil zhafuan or zaquan adha???..hahaha

ape saje p0n raya ni dipanggil..mesti ade sebab musababnye kan kawn2..heheeh...yg penting kite smue bahagia dan merasa erti sebenarnya kita menyambut perayaan ni...

s0 f0r the lastly

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA
       &
MAAF JUGAK ZAHIR BATIN....


dr org yg pape ckp ntah :