Wednesday, February 23, 2011

"Y0u are what you think..y0u get what u said.."

cube bace tajuk entry nih...kam0-kam0 paham x maksud die sebenar...
orite kalo diterjemahkan ke dalam b.melayu...
maksudnye seakan...
" kam0 adalah ape yg kam0 fikir....kam0 dapat ape yg kam0 katakan"....

dya dapat kate-kate ni dari lecturer dya sebenarnya...
banyak sebenar b0leh ditafsirkan daripada kata-kata ni....
kredit untuk Dato' Paduka Rosli Md Zin...
sebab bagi kata-kata peransang ini...
disamping mencurahkan ilmu untuk anak didiknya...


Dat0' ajar dya subjek Management sebenarnya...
sebab tu die bagi kata-kata ni kat ktrg....
die cakap maksud kate-kate ni adalah...


"you are what u think"
= maksudnya....setiap ape yg kita fikir...
akan membentuk diri kite sebenar...
contoh dalam nak wat sesuatu perkara...
kalo kita fikir kita x boleh buat...
walau cmne sekali p0n mmg kita xakan boleh buat..
malah kita akan bg macam2 alasan untuk kita xbuat mende tu...
dan sebaliknya kalo kita rase boleh buat....
kita akan buat jugak sampai kita dapat...
sebab tu maksudnya kalo kita fikir yg positif....
mmg akan positif lah jadinya...dan ia akan membantu kita membentuk corak hidup kita....
sebab kita dah fikir apa yg kita nak untuk mase akan datang...
apa yg akan kita capai...semuanya kita sudah rancang...
jadi bile kita dah fikir mesti kita akan usaha kan kawn2...hehehe


dan 


"you are what u said"
= maksudnya....setiap apa yg kita cakap...
akan balik kat kita balik..
dan kalo positif ape yg kita cakap..
positif jugak yg kita dapat...dan jika negatif yg  kita cakap... negatif jugak yg kite dapat..
<xheran la kalo ada org cakap...setiap apa yg kita cakap adalah satu d0a> 
kwn2 setuju x?? hehe....
 so mase tu Dat0 ade bagi contoh... 
kalo kita ari2 cakap nak kereta mercedes...xmustahil satu hari nnti kita akan dapat kereta mercedes...hehehe...yela sebb ari2 kita dah cakap mcm tu...
xmustahil satu hari kita akan dapat kan...


so kata-kata ni.....
boleh digunakan untuk kehidupan kita sehari-hari...
untuk bagi semangat kat diri kita sendiri...
dya tertarik bile Dat0' cakap mcm ni..
yelah die p0n dah banyak lalui asam garam kehidupan kan...
xheran die bg pesanan yg baik2....
untuk anak didiknya ni...heheh....
so dya nak k0ngsi dgan kwn2 smue...
smoga boleh dijadikan renunga...
bukan untuk kwn2 je...untuk diri dya sendiri jugak... =)

daaa...


s0....



No comments:

Post a Comment