Thursday, September 22, 2011

raya pertama...2011

 
salam semua..okeh dya n cte mase2 raya n rutin hari raye dya cmne..hehe actually kal0 u all nk tau...dya mmg tiap2 tahun xbalik kg pun huhu sebbnye mmg xde kampung huhu..kt nilai ni la kampung dya..mmg umah nenek dya dekat je sebelah umah dya same jugak dgn maklang dya..hehe s0 keluarga je ramai tgal kt kawasn umah dya ni... xdela  merase nk balik kmpung beraya..yg bestnye hanya tgu sedara2 pakcik makcik n anak buah dya balik umah dya je..hehe bile semua da balk meriah la kan...

ok pagi tu lpas je semayang raya..mcm biase pegi umah nenek dya yg dkt ni sebelah ibu dya...jupe sedara-mara salam2  n bekpes..hehe then pegi umah nenek sebelah ayah dya plak dkat2 jgak dkt nilai ni jugak..haa gmba kt atas tu tgh salam2 nenek kt umah sebelah ayah..sekali ngn mkl0ng n makteh...pas mkan2 rutin ktrg plak ni ha..

bergambar sesame family la kan  pe lagi..kt atas tu gmba dya ngn ayah n ibu..sebelah tu plak nenek ayah ibu maklong ngn adik2 dya...h0 tema family ktrg raya tahun ni adalah hijau hehe...sonok amik gmba sesame...

pas bergmbr..ktrg g kubur...untuk tahlil arwah at0k dya belah ayah..atok dya ni dah lame dah meninggal sejak dya kecik lagi...lpas dah abis tahlil at kubur..balik rumah plak ade kndri tahlil arwah tok dya blah ibu..arwah atok dya yg belah ibu ni adela dlm 2 thun dah meninggal...so ramai2 buat tahlil kt umah nenek...yg best tahun ni..lpas je tahlil ktrg ni yg mude2 beratur salam minta maaf dari paklong smpaila maksu..haa xlupe ktrg dpt duit raye sekali..mase salam2 ni aktviti tacing sket ade yg nangis2 heeee....


 lepas dah salam2 ktrg yg mude2 pe lg kejenye posing2 je amik gmbar sesame sepupu...huuhu aktiviti wajib sbb ser0n0k sepupu semue balik..hehehehe..


 ni dya ngn makteh dya...raye thun ni semua org tgur dya ni dah kurus sgt....yeke kurus sgt u all?adoii...


ha begitu je la raye pertame cume mghabiskan mse dgn sedara-mara je hehehe...s0n0kk...even ade sepupu dya yg sakit dan akhirnya meninggal dah mse hari raya ke -4 sedih n sayu je lps pemergian arwah abg akim...arwah yg rpt sgt dgn dya.. :(  arwah xkan dya dpt lupekan sejak die mrerana sakit..mase tgok mayatnya..dya xhenti2 nangis dan dya bacekan yassin n ayat2 quran..semoga r0h ya dicucuri rahmat..
amin...


No comments:

Post a Comment